خوشبختی کجاست!؟

شخصی از خدا پرسید : خوشبختی را کجا میتوان یافت !؟

خدا فرمود: آن را در خواسته هایت  جست و جو کن و از من بخواه تا به تو بدهم.

او با خود فکر و گفت: اگر خانه ای بزرگ داشتم، بی گمان خوشبخت بودم.

خداوند به او خانه ای بزرگ عنایت فرمود.

دوباره او گفت : اگر پول فراوان داشتم ، یقینا خوشبخت ترین مردم بودم. 

خداوند به او پول فراوان عطا کرد. 

... اگر .... اگر ... و اگر... 

اینک همه چیز داشت ، اما هنوز خوشبخت نبود ! 

از خداوند پرسید: حالا همه چیز دارم ، اما بازهم خوشبختی را نیافتم.

خداوند فرمود : باز هم بخواه . 

اوگفت : چه بخواهم !؟ هر آنچه را هست دارم .

 

 

 

خداوندفرمود: بخواه که دوست بداری ، بخواه که به دیگران کمک کنی و هرچه را که داری با مردم قسمت کنی .

و او دوست داشت و کمک کرد و در کمال تعجب دید ، لبخندی که بر لب ها می نشیند و نگاه های سرشار از سپاس به او لذت می بخشد .رو به اسمان کرد و گفت : 

"" خدایا ! خوشبختی اینجاست . در نگاه و لبخند دیگران .""